אביר - מודיעין וביטחון

לוגו אתר אביר מודיעין וביטחון
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביטחון שרשרת האספקה, הכנה למבדקי תקן

צרו איתנו קשר

2217*

התקשרו או מלאו את טופס צור קשר

חדשות

C-TPAT

Custom Trade Partnership Against Terrorism
CTPAT

C-TPAT – Custom Trade Partnership Against Terrorism

קבלתם פנייה להצטרף לתכנית? מה נדרש מכם? איך זה עובד? נדרשות השקעות? מה קורה אם לא תצטרפו?

חברות רבות בארץ ובעולם נדרשות/מתבקשות להצטרף לתוכנית אבטחת שרשרת האספקה האמריקאית, ה- C-TPAT.

התכנית הינה נגזרת של תכניות אבטחה בינלאומיות כמו ה-SAFE וה- 28000 ISO ומקבילה לתוכניות אחרות כמו ה-AEO (גורם כלכלי מאושר) – TAPA ונועדו לקיים תהליכי אבטחה של שרשרת לוגיסטית.

הדרישה להצטרפות לתכנית מגיעה מצד הלקוחות (או לקוחות-משנה), מארה"ב, קנדה ומקסיקו או כאלה שלהם קשרי מסחר ישירים עם מדינות אלה ונדרשו כספק ישיר לרתום לתכנית את שרשרת האספקה שלהם. כך לדוגמה, חברת מזון שנדרשת לצרף את חברת ההובלה שלה לתהליך.

אז במה מדובר?

ראשי התיבות C-TPAT מייצגות את השם: Custom Trade Partnership Against Terrorism

בתרגום חופשי:  "שותפות בין גופי סחר למכס נגד טרור"

מדובר בתכנית שנטוותה בשנת 2002, לאחר אירועי ה-11 בספטמבר בארה"ב. התכנית פועלת באחריות ה- CBP (Customs and Border Protection) האמריקאי. התכנית פועלת לגיוס ב"התנדבות" והתחייבות של חברות אזרחיות לעמוד בסטנדרטים אבטחתיים גבוהים, שלהן ושל ספקיהן, לצורך אבטחת הסחר לארה"ב. זאת, מפני שימוש לרעה ע"י ארגוני פשיעה וטרור ולמניעת שימוש בשרשרת זו להברחת אמצעי לחימה, סמים, כספים ובני אדם.

המטרה בצירוף חברות אזרחיות ומחויבותן לאבטחת השרשרת הלוגיסטית אליהן ומהן, הינה על מנת לאפשר זרימה סחורות ובני אדם בבטחה לתוך שטח ארה"ב, תוך הפחתת העומס מרשויות המכס והעברת חלק מהאחריות לגופים האזרחיים המשתפים פעולה עם התכנית.

בתוכנית פועלים סוכנים שמטרתם לוודא כי היבואנים והספקים אכן עומדים בהתחייבותם לעמידה בסטנדרטים אלה.

CBP
U.S. Customs and Border Protection
ארגון אכיפת החוק הגדול ביותר בארה"ב
אמון על שמירת ביטחון ארה"ב מפני טרור ואיומים אחרים,
המשימה: איתור ומניעה של כניסת טרוריסטים ואמצעי לחימה לא חוקיים לארה"ב, תוך הקלה על זרימה מסודרת ויעילה של סחורות חוקיות ואנשים דרך גבולות ארה"ב.
בארגון מועסקים מעל 60,000 שוטרים, סיירים וטייסים המאבטחים מעל 101,900 מיילים של גבול אמריקאי (יבשתי וימי).

נזכיר:

אירועי ה-11 בספטמבר 2001  –

ארגון "אל- קאעידה" מפעיל רשת של מפגעים המבצעים פעולת טרור מתואמת ומשולבת ברחבי ארה"ב, במהלכה חוטפים מטוסים ומתרסקים איתם לתוך נקודות מפתח בליבה של ארה"ב, בהן בניין הפנטגון בוושינגטון ומגדלי מרכז הסחר העולמי (התאומים) בניו-יורק. באירוע נרצחו כ-3000 אזרחים ואנשי ביטחון.

אירועי טרור לא היו חדשים בארה"ב (אוקלהומה סיטי), אולם ההיקף והעוצמה הכו את ארה"ב ומנהיגיה בתדהמה.

אפקט

בעקבות אירועים אלו החלו צפים ועולים איומים חדשים על ביטחונה של ארה"ב:

  1. מחבלים מתאבדים (שהיו מוכרים היטב לישראל ולרוסיה).
  2. חטיפת מטוסים.
  3. חטיפת אנשי ממשל.
  4. החדרת אמל"ח ונשק להשמדה המונית (אנטרקס) באמצעות נמלי ארה"ב.


בלב האמריקאים החשש, הפאניקה וההבנה כי האומה אינה מוגנת יותר מפני תוקפים.

האירועים הביאו לבדיקה, חקירה והכרה בליקויים בהתנהלות ארגוני המודיעין והממשל בארה"ב, שהתייחסו טרם האירוע לאיום הטרור, כמי שמכוון אל כל העולם פרט לארה"ב – "צרות של אחרים".

החברות בארגון Customs and Border Protection מתחייבות לעמוד בסטנדרטים גבוהים של דרישות ביטחון שלהן ושל ספקיהן ברחבי העולם. מטרתו לחבור לקהילת הסחר לארה"ב בכדי להגביר את ביטחון שרשרת האספקה של חברות זרות המייצאות לארה"ב.

הארגון החל את דרכו עם 7 חברות שותפות וכיום חברות בארגון למעלה מ-25,500 חברות אמריקאיות כדוגמת Walmart , Limited brands, Nike  (שלה בלבד כ-60,000 ספקים ברחבי העולם).

דרישות הביטחון מתפרסות על מכלול פעילותה של חברה עסקית בשלושים וחמישה קריטריונים מקיפים.

למצטרפים והשותפים לתכנית ניתנות שורה של הטבות מהמכס האמריקאי, כמו "מסלול ירוק".

אז למה אביר?

חברת "אביר" הייתה הראשונה והמובילה את כניסתה של תכנית ה-C-TPAT ביטחון וגופי מכס נוספים למשק הישראלי, ושותפה כמעט מלאה בבניית הקריטריונים והטמעתם בקרב ספקים ברחבי העולם.

אביר, מהכרותה העמוקה עם דרישות התוכנית וציפיות מנהליה, סייעה לחברות רבות, הן בארץ והן בעולם, לעמוד בקריטריונים ולהשתלב בתוכנית.

מנכ"ל אביר עומד בקשר רציף עם נציגי הארגון בארה"ב ובעולם, ואילו מנהלי אביר מקפידים להתעדכן בשינויים וההתפתחויות בתכנית ומקדמים את נושא ביטחון השרשרת הלוגיסטית באמצעות הדרכה, הטמעה, בקרה וליווי שוטף ללקוחותינו בתחום.

אביר הכשירה בהצלחה רבה למעלה מ-150 חברות ישראליות מובילות במשק הישראלי למעבר מבדק ה-C-TPAT וקיבלה שבחים מלקוחותיה וממנהלי התכנית בארה"ב.

תהליך ההצטרפות לתכנית מביא עימו תוצרים רבים וחשובים לחברה המצטרפת, גם מבחינה ארגונית/ביטחונית פנימית, וכתוצר נלווה מעלים את רמת הביטחון הארגוני ומסייעים למנוע אירועי ביטחון כנגדה.

בודק...